۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

پیام بنی صدر به دانشجویان-۱۸ تیر ۱۳۸۹

دانشجویان عزیزم
نسل ما 16 آذر به خود دید و نسل شما 18 تیر . از 16 آذر تا سقوط رژیم شاه دانشجویان بار سنگین مبارزه را بر دوش کشیدند . در تمام این سالها سرکوب بود؛ زندان بود؛ شکنجه بود و اعدام بود ( همان طور که برای نسل بعد از انقلاب در پیش و پس از 18 تیر بوده است و هست. ) آن نسل دریافت که رژیم شاه در جامعه ایرانی به اقلیت بدل شده است و پایگاه اجتماعی ندارد . رژیم شاه کوشید با انقلاب سفید برای خود پایگاه اجتماعی بسازد اما کوشش موفق آن نسل سبب شد که نتواند از موقع و موضع اقلیت بیرون برود.
درخرداد 60 نسلی که انقلاب کرده بود با کودتا رو به رو شد و بر آن شد نگذارد که رژیم کودتا از موقع و موضع اقلیت بیرن بیاید.شما نامه آقای بهشتی به آقای خمینی را خوانده اید . شما جمله معروف آقای خمینی را در 25 خرداد شنیده اید وقتی گفت : "35 میلیون بگویند بله من می گویم نه" . آقای بهشتی به آقای خمینی می نویسد ما اقلیتیم. انتخابات ریاست جمهوری نیز معلوم کرد که در اقلیتند زیرا نامزد آنها کمتر از 5 درصد رای آورد.
در کودتای 22 خرداد سال پیش بار دیگر جامعه ایرانی گفت که این رژیم در اقلیت است پس نسل شما می باید این رژیم را در موضع و موقعیت اقلیت نگه بدارد. در سطح جامعه حاکمیت ملت را سازمان بدهد. قلمروهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را یکی پس از دیگری می باید از مهار این رژیم بیرون ببرد.
<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YFcseVWljMI&amp;hl=de_DE&amp;fs=1?border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YFcseVWljMI&amp;hl=de_DE&amp;fs=1?border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>                                    


جنبش اشکال گوناگون دارد. یک شکل آن به خیابان در آمدن و اعتراض کردن و شعار دادن است. شکل های دیگر و بسا موثرتر دارد. مثلا در سطح شهرها و روستاها جامعه ایرانی را از این واقعیت آگاه کردن که حاکمیت حق هر انسان است، حق هر عضو یک جامعه است و ملتی که این حق را از دست داد در مدار بسته بد و بدتر دائم از بد به بدتر و از بدتر به بدترین عبور می کند. بنگرید که در آغاز انقلاب آنچه را به اسم نهادهای انقلاب پدید آوردند ناچیز بودند اما امروز یک حزب سیاسی مالی، نظامی گشته اند و بر دولت چیره شدند. آن روز توجه نکردند آنچه می سازند زمانی زمام دار خواهد شد و خود سازندگان را آلت فعل خواهند کرد. امروز هم اگر شما مقاومت نکنید فرداها و پس فرداها بدتر و بدترین خواهد شد؛ پس 18 تیر را روز عزم خویش بشمارید به استقامت و این استقامت را تا پیروزی پی بگیرید. نگذارید جنبش در ایران فرو خوابد زیرا تصمیم از دست این ملت بیرون خواهد رفت و به دست قدرت های خارجی خواهد افتاد و این استبداد تبهکار روزگار این ملت را سیاه خواهد کرد. آنچه را هم که او نتواند قدرت های بیگانه خواهند کرد.
تردید نکنید که پیروزید زیرا پس از 30 سال رژیم امروز اقلیت کوچکتری است. امروز رهبری و مقام رهبری و شخص رهبر زیر سئوال است. امروز مکانیزم تقسیم به دو و حذف یکی از دو در کانون قدرت دارد عمل می کند. پس این رژیم ناتوانتر از هر زمان است. علائم مرگ را یکی پس از دیگری دارد بروز می دهد. این بر شماست که علائم حیات ملتی در استقلال و آزادی را یکی از پی دیگری بروز دهید. بار سنگین بر دوش شماست. بار برانگیختن جامعه به جنبش هم بر عهده شماست. پیروزی هم در انتظار شماست   
                                                                                                                                 شاد و پیروز باشید.
                                                                                                                                  سید ابوالحسن بنی صدر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin