۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

یاد بود دکتر مصدق در پاریس

در روز جمعه 12 مارس دوهزارو ده برابر با 21 اسفند ماه هزار و سیصدو هشتادو هشت، به دعوت مجامع اسلامی ایرانیان جلسه ای با عنوان اثر اندیشه سیاسی و منش مصدق در جنبش آزادیخواهی مردم ایران برگزار شد که با استقبال گسترده ایرانیان مقیم پاریس همراه بود . جلسه بعد از سرود ملی و احترام به شهدای راه استقلال و آزادی با پیام برگذارکنندگان که توسط آقای عباس معیری مدیرجلسه قرائت شد، آغاز گشت. متن این پیام به شرح زیر است.
با سلام به خانم ها و آقایان محترم.
رژیم استبداد دینی حتی بعد از 44 سال از وفات دکتر مصدق نگذاشت از سوی مردم یک مراسم گرفته شود و یادش را گرامی دارند. اما کسانی که در انقلاب 57 شرکت کردند بیاد دارند که اولین راهپیماییهای بزرگ تهران مزین به عکسهای مصدق بود و در خاطرشان هست که اولین خیابان که توسط مردم نامش عوض و بنام مصدق ثبت شد در همان روزها صورت گرفت. شرکت کنندگان در انقلاب نمیتوانند اجتماع عظیم مردم ایران در احمدآباد را در اولین 14 اسفند بعد از انقلاب را از یاد ببرند. اما استبداد دینی نخواست راه استقلال و ازادی و حاکمیت مردم به پیش برود. ما امشب از مصدق یاد میکنیم زیرا هیچ خطری برای یک ملت بزرگتر از خطر عدم شناخت تاریخش و فراموشی تجربه هایش نیست. استبداد همیشه بر این اصل عمل کرده است که ملت تاریخ خود را نشناسد، استبداد از این هراس دارد که دیوارهای سانسور فرو ریزند و خلاف واقع بودن تاریخ رسمی، که در مدارس و موسسات عالی و مطبوعات و رادیو تلویزیون رژیم رایج است آشکار شود. مصدق این بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران هنوز در سانسور است و هنوز روش و منش او تحریف میشود. امیدواریم امشب به لطف حضور سخنرانان وزین، که هر یک در جا و مقام خود رهرو راه و روش مصدق هستند، بتوانیم مصدق را بهتر به ایرانیان و نسل جوان میهن آشنا کنیم. از اینکه دعوت ما را پذیرفتید متشکریم و امیداواریم جلسه پرباری داشته باشیم.
در این جلسه که اداره آن بر عهده آقای عباس معیری بود بترتیب، آقایان علی اصغر حاج سید جوادی ،خسرو شاکری،هوشنگ کشاورز و ابولحسن بنی صدر بیانات خود را به سمع حضار رساندند و سپس به سئوال های مطرح شده از سوی حضار پاسخ دادند. در این جا و در قسمت آلبوم عکسهایی از این جلسه را مشاهده مینمائید .فیلم این جلسه نیز بزودی در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin