۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

چهارشنبه سوری یادگار عبور سیاوش از آتش است برای اینکه پاکی خود را به منصه ظهور رساند .

سه عید نزدیک به هم انجام می گیرد . چهارشنبه سوری یا بیان کننده رابطه حق با ناحق ، انسان پاک با قدرتی است که انسان پاک را به نا حق متهم می کند و به زور می خواهد او را از حق خویش محروم بسازد . یادگار عبور سیاوش از آتش است برای اینکه پاکی خود را به منصه ثبوت و ظهور رساند .

نوروز یادگار خیزش مردم ایران بر ضحاک و ضحاکیان برای بازیافت استقلال و زندگی در آزادی و حقوق مندی است . در این زمان شما می باید به نوروز این دو معنا را باز دهید . به نوروز و به چهارشنبه سوری

در فاصله این دو در 29 اسفند به یمن جنبش مردم ایران به رهبری مصدق نفت ملی شد یعنی روز ایران نو شد . جنبشی بود از سوی مردم ایران بر ضد سلطه گر زمان که نوئی ضحاک بیگانه بود و بر وطن ما مسلط .

در حال حاضر سالی که دارد به پایان می رسد ، سال جنبش شماست و بدین جنبش شما مردم ایران زندگی از سر گرفتید . روز خود را نو کردید و به جهانیان جلوه ای از زندگی و فرهنگ ایرانی را به نمایش و ظهور رساندید و نشان دادید و جهانیان ارج نهادند جنبش شما را برای استقلال و آزادی . اینک این سه فرصت را مغتنم بشمارید برای اینکه بگویید انسان ایرانی می خواهد در استقلالا زندگی کند یعنی صاحب تصمیم بر سرنوشت خویش باشد و می خواهد آزاد زندگی کند یعنی راه و رسم زندی خویش را بر گزیند و می خواهد حقوق مند زندگی کند یعنی هیچ استبداد داخلی این حقوق را تضییع نکند ، انکار نکند و به زور سر نیزه به این وطن مسلط نشود . امیدوارم که شما سال نو را به سال ادامه جنبش برای رسیدن به هدف میکنید .


قسمتی از پیام نوروزی آقای بنی صدر به مردم ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin