۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

پیام و تبریک آقای بنی صدر به مردم به مناسبت چهار شنبه سوری و نوروز


نوروز به مثابه عید بیان کننده یک تحولی است در زندگی جامعه ایرانی . بنا بر معنایی که در بر دارد یک راه و روشی است برای همه انسانها . دو عید نزدیک به هم انجام می گیرد ( در واقع سه عید ) : چهارشنبه سوری یا بیان کننده رابطه حق با ناحق ، انسان پاک با قدرتی است که انسان پاک را به نا حق متهم می کند و به زور می خواهد او را از حق خویش محروم بسازد . یادگار عبور سیاوش از آتش است برای اینکه پاکی خود را به منصه ثبوت و ظهور رساند .
 نوروز یادگار خیزش مردم ایران بر ضد ضحاک و ضحاکیان برای بازیافت استقلال و زندگی در آزادی و حقوق مندی است . در این زمان شما می باید به نوروز این دو معنا را باز دهید . به نوروز و به چهارشنبه سوری .

در فاصله این دو در 29 اسفند به یمن جنبش مردم ایران به رهبری مصدق نفت ملی شد یعنی روز ایران نو شد . جنبشی بود از سوی مردم ایران بر ضد سلطه گر زمان که نوئی چون ضحاک بیگانه بود و بر وطن ما مسلط .


 


در حال حاضر سالی که دارد به پایان می رسد ، سال جنبش شماست و بدین جنبش شما مردم ایران زندگی از سر گرفتید . روز خود را نو کردید و به جهانیان جلوه ای از زندگی و فرهنگ ایرانی را به نمایش و ظهور رساندید و نشان دادید و جهانیان ارج نهادند جنبش شما را برای استقلال و برای آزادی . اینک این سه فرصت را مغتنم بشمارید برای اینکه بگویید انسان ایرانی می خواهد در استقلال زندگی کند یعنی صاحب تصمیم بر سرنوشت خویش باشد ، می خواهد آزاد زندگی کند یعنی خود راه و رسم زندگی خویش را بر گزیند و می خواهد حقوق مند زندگی کند یعنی هیچ قدرت خارجی بر کشور او مسلط نباشد ، یعنی هیچ استبداد داخلی این حقوق را تضییع نکند ، انکار نکند و به زور سر نیزه بر این وطن و بر مردم وطن مسلط نشود . امیدوارم که شما سال نو را به سال ادامه جنبش برای رسیدن به هدف میکنید .  هدفی که طی یک قرن ، سه جنبش بزرگ برای تحقق آن انجام گرفت . این هدف کاملا در دسترس شماست . استبداد بیش از آنکه گمان کنید ناتوان گشته است و سلطه خارجی بیش از آنکه باز تصور کنید برای ادامه ی سلطه بر ایران ابزاری که این استبداد باشد را نمی تواند به کار بگیرد بنایر این شما در صورتی که به جنبش خویش ادامه بدهید پیروزی را از آن خود کرده اید . حاکمیت و ولایت جمهور مردم را بر قرار ساخته اید .
بر خیزید ! از بر نخاستن است که مرگ می آید ، یاس می آید ، نا توانی می آید . بر خیزید که از بر خاستن امید می آید ، توانایی می آید ، پیروزی می آید . بر خیزید که ایران و جهان در انتظار آن هستند که روز ایران و بلکه روز جهانیان نو شود . شاد و پیروز باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin